Suočavanje sa promenama u domu za stare je značajno u bilo kom dobu i prirodno je osećati strah od promene. Međutim, uravnotežujući osećaj gubitka sa pozitivnim faktorima, tj da nastavite da ponovo aktivno živite dok prolazite kroz značajne promene u godinama od 60, 70, 80 i više.

Starost u domu

Uz učenje prilagođavanja doma za stare, zdravo starenje podrazumeva i pronalaženje novih stvari u kojima uživate, ostajanje fizički i društveno aktivni i osećaj povezanosti sa zajednicom i voljenima. Nažalost, za mnoge od nas starenje takođe donosi anksioznost i strah. Kako ću se brinuti o sebi kasno u životu? Šta ako izgubim prijatelje? Šta će se dogoditi sa mojim umom?

Starost u domu - Dom za stare

Mnogi od ovih strahova potiču iz popularnih zabluda o starenju. Ali istina je da ste jači i otporniji nego što možda mislite. Ovi saveti mogu vam pomoći da održite fizičko i emocionalno zdravlje i dalje napredujete, bez obzira na vašu dob ili okolnosti u vezi doma za stare.

Starost u domu - Mitovi

Mit: Starenje znači smanjenje zdravlja i / ili invaliditeta. Činjenica: Postoje neke bolesti koje postaju sve češće kako starimo. Međutim, starenje ne znači automatski loše zdravlje ili da ćete biti vezani za šetač ili invalidska kolica. Preventivne mere poput zdrave prehrane, vežbanja i upravljanja stresom mogu pomoći u smanjenju rizika od hroničnih bolesti ili povreda kasnije u životu.

Mit: Gubitak pamćenja neizbežan je deo starenja. Činjenica: Kako starite, na kraju ćete možda primetiti da se stvari ne sećate tako lako kao nekada, ili će možda početi malo duže da se vraćaju u pamćenje. Međutim, značajan gubitak pamćenja nije neizbežan rezultat starenja. Trening mozga i učenje novih veština mogu se izvoditi u bilo kom uzrastu, a postoji mnogo stvari koje možete učiniti da vaše pamćenje bude oštro. Što pre započnete, pre ćete iskoristiti prednosti.

Neka vaš um bude oštar. Postoji mnogo dobrih razloga za održavanje vašeg mozga aktivnim kao i vaše telo. Vežbanje, održavanje vašeg mozga aktivnim i održavanje kreativnosti zapravo mogu pomoći u sprečavanju opadanja kognitivnih sposobnosti i problema sa pamćenjem. Što ste aktivniji i socijalniji i što više koristite i izoštravate mozak, to ćete više koristi imati. Nekim ljudima vežbanje mozga može uključivati igranje novih igara ili aktivnosti. Pronađite nešto u čemu uživate i izazovite svoj mozak isprobavanjem novih varijacija ili povećanjem nivoa dobrog obavljanja neke aktivnosti. Ako volite ukrštene reči, pređite na izazovniju seriju ukrštenih reči ili se okušajte u novoj igri reči. Promenite svoje navike. Ne morate da radite na razrađenim ukrštenicama ili zagonetkama da bi vam pamćenje ostalo oštro. Pokušajte da radite na nečem novom svakog dana. Variranje vaših navika može pomoći u stvaranju novih puteva u mozgu.

Usredsredite se na stvari na kojima ste zahvalni. Što duže živite, više gubite. Ali kako gubite ljude i stvari, život postaje još dragoceniji. Kad prestanete da uzimate stvari zdravo za gotovo, još više cenite i uživate u onome što imate. Priznajte i izrazite svoja osećanja. Možda vam je teško da pokažete emocije, možda osećajući da je takav prikaz neprimeren i slab. Ali sahranjivanje svojih osećanja može dovesti do besa, nezadovoljstva i depresije. Pronađite zdrave načine za obradu svojih osećanja, možda razgovorom sa socijalnim radnikom doma za stare. Prihvatite stvari koje ne možete da promenite. Mnoge stvari u životu su van naše kontrole. Umesto da se naglašavate zbog njih, usredsredite se na stvari koje možete kontrolisati, poput načina na koji odaberete da reagujete na probleme. Suočite se sa svojim ograničenjima dostojanstveno i sa zdravom dozom humora.